It might sound strange to you but these are some important rules

348

Tailieumoi.vn giới thiệu bộ câu hỏi ôn tập Tiếng anh có đáp án được biên soạn bám sát chương trình học giúp bạn ôn luyện và bổ sung kiến thức môn Tiếng anh để đạt kết quả cao trong kì thi sắp tới. Mời các bạn đón xem:

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng anh có đáp án (phần 64)

Câu 4: Read the passage, then decide if the statements that follow it are True or False. 

It might sound strange to you but these are some important rules. If you want to pass examinations, then study grammar. However, if you want to become fluent in English, try to learn English without studying too much grammar because that will only slow you down and confuse you. You will think about the rules when creating sentences instead of speaking naturally like a native speaker. Some native speakers do not know so many grammar rules as non-native students do.Everyone can speak at least one language whether they are intelligent, or lack some brain power. This could be achieved by being surrounded by that language at all times. You may notice that there are also some people who study abroad and learn very little. That is because they go to an English speaking school, but find friends from their own country and don’t practice English. Some others can speak English well because they live in an English speaking environment.Therefore, why don’t you surround yourself with English? Make rules with some friends that you will only speak English when meeting up for a coffee, for example. You can also carry around an iPod and listen to English as much as possible.

Câu 1: You don’t need to study too much grammar to be fluent in English.

Câu 2: You need to be quite intelligent to study a language well.

Câu 3: Living in an English speaking environment, people will learn the language better.

Câu 4: An iPod may be useful for you to improve your listening skill.

Lời giải:

Đáp án:

1. True

2. False

3. True

4. True

Giải thích:

1. Thông tin: … if you want to become fluent in English, try to learn English without studying too much grammar because that will only slow you down and confuse you.

2. Thông tin: Everyone can speak at least one language whether they are intelligent, or lack some brain power.

3. Thông tin: Some others can speak English well because they live in an English speaking environment.

4. Thông tin: You can also carry around an iPod and listen to English as much as possible.

Dịch bài đọc:

Nghe có vẻ lạ đối với bạn nhưng đây là một số quy tắc quan trọng. Nếu bạn muốn vượt qua các kỳ thi, thì hãy học ngữ pháp. Tuy nhiên, nếu bạn muốn thông thạo tiếng Anh, hãy cố gắng học tiếng Anh mà không cần học quá nhiều ngữ pháp vì điều đó sẽ chỉ làm bạn chậm lại và khiến bạn bối rối. Bạn sẽ nghĩ về các quy tắc khi tạo câu thay vì nói một cách tự nhiên như người bản xứ. Một số người bản ngữ không biết nhiều quy tắc ngữ pháp như những sinh viên không phải người bản ngữ. Mọi người đều có thể nói ít nhất một ngôn ngữ cho dù họ thông minh hay thiếu năng lực trí tuệ. Điều này có thể đạt được bằng cách luôn được bao quanh bởi ngôn ngữ đó. Bạn có thể nhận thấy rằng cũng có một số người đi du học và học được rất ít. Đó là bởi vì họ đến một trường nói tiếng Anh, nhưng tìm bạn từ đất nước của họ và không thực hành tiếng Anh. Một số người khác có thể nói tiếng Anh tốt vì họ sống trong môi trường nói tiếng Anh. Vì vậy, tại sao bạn không bao quanh mình bằng tiếng Anh? Chẳng hạn, hãy đưa ra quy tắc với một số người bạn rằng bạn sẽ chỉ nói tiếng Anh khi hẹn hò đi uống cà phê. Bạn cũng có thể mang theo một chiếc iPod và nghe tiếng Anh càng nhiều càng tốt.

Đánh giá

0

0 đánh giá