Tailieumoi.vn biên soạn và giới thiệu bộ câu hỏi Tiếng Anh gồm các kiến thức lý thuyết và thực hành, giúp học sinh ôn tập và bổ sung kiến thức cũng như hoàn thành tốt các bài kiểm tra môn Tiếng Anh. Mời các bạn đón xem:
Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh (Phần 25)
Câu 64: I have had just about enough of being treated like a second-class citizen, simply because I happened to be that put-upon member of society-a customer. The more I go into shops and hotels, banks and post offices, railway stations, airports and the like, the more I’m convinced that things are being run only to suit the firm, the system, or the union. There seems to be a new motto for so–called “service” organizations – Staff Before Service.
How often, for example, have you queued for what seems like hours at the Post Office or the supermarket because there weren’t enough staff on duty to man all the service grills or checkout counters? Surely in these days of high unemployment it must be possible to recruit cashiers or counter staff. Yet supermarkets, hinting darkly at higher prices, claim that unshrouding all their cash registers at any one time would increase overheads. And the Post Office says we cannot expect all their service grills to be occupied “at times when demand is low.”
It’s the same with hotels. Because waiters and kitchen staff must finish when it suits them, dining rooms close earlier or menu choice is curtailed. As for us guests (and how the meaning of that word has been whittled away), we just have to put up with it. There’s also the nonsense of so many friendly hotel night porters having been phased out in the interests of “efficiency” (i.e. profits) and replaced by coin-eating machines which dispense everything from larger to laxatives. Not to mention the creeping menace of the tea–making kit in your room: a kettle with assortment of teabags, plastic milk cartons and limp sugar. Who wants to wake up to a raw teabag? I don't, especially when I am paying for “service”.
Can it he halted, this erosion of service, this growing attitude that the customer is always a nuisance? I fervently hope so because it’s happening, sadly, in all walks of life.
Our only hope if to hammer home our indignation whenever and wherever we can and, if all else fails, resurrect that other, older slogan-and Take Our elsewhere.
1. The writer feels that nowadays a customer is
A. the recipient of privileged treatment
B. unworthy of proper consideration
C. classified by society as inferior
D. the victim of modern organizations
2. According to the writer, long queues at counters are caused by
A. difficulties in recruiting staff
B. inadequate staffing arrangements
C. staff being made redundant
D. lack of co-operation staff
3. The writer argues that the quality of service is changing because __________.
A. customers’ demands have greatly changed
B. customers’ needs have become more complex
C. the staff receive more consideration than customers
D. staff members are less considerate than their employers
Lời giải:
Đáp án:
Giải thích:
1. Thông tin: There seems to be a deceptive new motto for so-called “service” organizations ... Staff Before Service.
2. Thông tin: How often, for example, have you queued for what seems like hours at the Post Office or the supermarket because there weren’t enough staff on duty to man all the service grills or checkout counters? Surely..
3. Thông tin: Yet supermarkets, hinting darkly at higher prices, claim that uncovering all their cash registers at any one time would increase operating costs.
Dịch: Tôi đã quá đủ để bị đối xử như một công dân hạng hai, đơn giản chỉ vì tôi tình cờ trở thành một thành viên giả tạo của xã hội - một khách hàng. Tôi càng đi vào các cửa hàng và khách sạn, ngân hàng và bưu điện, nhà ga, sân bay và những nơi tương tự, tôi càng tin rằng mọi thứ đang được vận hành chỉ để phù hợp với công ty, hệ thống hoặc hiệp hội. Dường như có một phương châm mới cho cái gọi là tổ chức “phục vụ” – Nhân Viên Trước Khi Phục Vụ.
Chẳng hạn, bạn có thường xuyên xếp hàng hàng giờ ở Bưu điện hoặc siêu thị vì không có đủ nhân viên túc trực để điều khiển tất cả các quầy phục vụ hoặc quầy thanh toán không? Chắc hẳn trong thời buổi tỷ lệ thất nghiệp cao như hiện nay, việc tuyển dụng nhân viên thu ngân hoặc nhân viên quầy là điều hoàn toàn có thể. Tuy nhiên, các siêu thị, ám chỉ một cách đen tối về giá cao hơn, tuyên bố rằng việc mở tất cả các máy tính tiền của họ bất cứ lúc nào sẽ làm tăng chi phí. Và Bưu điện nói rằng chúng tôi không thể mong đợi tất cả các lò nướng dịch vụ của họ đều có người “vào những thời điểm nhu cầu thấp”.
Các khách sạn cũng vậy. Bởi vì nhân viên phục vụ và nhân viên nhà bếp phải hoàn thành khi phù hợp với họ, phòng ăn đóng cửa sớm hơn hoặc lựa chọn thực đơn bị hạn chế. Đối với chúng tôi, những vị khách (và ý nghĩa của từ đó đã bị cắt xén như thế nào), chúng tôi phải chịu đựng nó. Ngoài ra còn có điều vô nghĩa là rất nhiều nhân viên khuân vác đêm của khách sạn thân thiện đã bị loại bỏ dần vì lợi ích của “hiệu quả” (tức là lợi nhuận) và được thay thế bằng những chiếc máy ăn tiền xu phân phát mọi thứ từ lớn hơn đến thuốc nhuận tràng. Chưa kể đến mối đe dọa đáng sợ của bộ dụng cụ pha trà trong phòng của bạn: một ấm đun nước với đủ loại trà túi lọc, hộp sữa bằng nhựa và đường khập khiễng. Ai muốn thức dậy với một túi trà thô? Tôi thì không, đặc biệt là khi tôi đang trả tiền cho “dịch vụ”.
Anh ấy có thể dừng lại không, sự xói mòn dịch vụ này, thái độ ngày càng tăng này rằng khách hàng luôn gây phiền toái? Tôi tha thiết hy vọng như vậy vì thật đáng buồn là điều đó đang xảy ra ở mọi tầng lớp xã hội.
Hy vọng duy nhất của chúng tôi là dập tắt sự phẫn nộ của chúng tôi bất cứ khi nào và bất cứ nơi nào chúng tôi có thể và, nếu vẫn thất bại, hãy hồi sinh khẩu hiệu cũ hơn đó - và Đưa chúng tôi đi nơi khác.
Xem thêm các bài tập thường gặp môn Tiếng Anh hay, chọn lọc khác:
Câu 1: “Why don't we go out for a walk?” said the boy.....
Câu 2: Điền giới từ: He gets a lot of gifts ________ Christmas.....
Câu 3: Some of my _________ live in the city. (relate).....
Câu 4: I was surprised when I discovered the truth (find)....
Câu 5: Gathering and hunting still play important role in the ________ of the Laha....
Câu 6: Read the following passage and choose the best answer A, B, C or D.....
Câu 7: Reading the passage and answer True or False....
Câu 10: We have two postal _________ a day. (DELIVER)....
Câu 11: Does she often _ _ _ home late?....
Câu 12: I think she found your story very ______. (AMUSE)...
Câu 13: This is the man. I met him in Paris....
Câu 15: Viết đoạn văn tiếng Anh kể về vấn đề bạn gặp phải ở nhà......
Câu 16: The interviewer asked me what experience _____ for the job. ....
Câu 17: Immediately after his appointment to the post, the new editor fell ill.....
Câu 18: He had to retire from the match suffering from a _______ ligament.....
Câu 20: Read the text and answer the following questions:...
Câu 21: In the story, the _____ fox outwits the hunter.s.....
Câu 22: I did not enjoy the performance and I didn't like the theatre. NEITHER....
Câu 23: I have seen lots of interesting places when I went on holiday last summer. ....
Câu 24: English is a ______ easy language for the Swedes to learn (COMPARE).....
Câu 25: Sửa lỗi sai: Thank you for inviting me to the party. I wish I can but I can't. .....