Thomas Edison was born on February 11, 1847 in Milan, Ohio. When he was at school

1.1 K

Tailieumoi.vn biên soạn và giới thiệu bộ câu hỏi Tiếng Anh gồm các kiến thức lý thuyết và thực hành, giúp học sinh ôn tập và bổ sung kiến thức cũng như hoàn thành tốt các bài kiểm tra môn Tiếng Anh. Mời các bạn đón xem:

Top 1000 câu hỏi thường gặp môn Tiếng Anh (Phần 29)

Câu 69: Read and answer.

Thomas Edison was born on February 11, 1847 in Milan, Ohio. When he was at school, his teacher considered him to be a slow student. Because hearing problems, Edison had difficulty in following the lessons. But with only three months of formal education he became one of the greatest inventors and industrial leaders in history. Edison's most famous invention was the electric light bulb. He also invented the phonograph, and made improvements to the telegraph, telephone and motion picture technology.

Edison had a special life. He married twice with five children. He loved books had excellent memory and always showed curiosity about science. Although he had hearing problems, he refused to have an operation for his deafness. He said that silence helped him concentrate. He always worked very hard and often had only four hours of sleep every day. He used to say "Genius was I percent inspiration and 99 percent perspiration". When he died on October 18, 1931, he was still working on new ideas.

1. When was Thomas Edison born?

_______________________________________________________________________

2. Did he have difficulty in hearing?

_______________________________________________________________________

3. What was Edison's most famous invention?

_______________________________________________________________________

4. How long did he use to work every day?

_______________________________________________________________________

Lời giải:

Đáp án: 

1. Thomas Edison was born on February 11, 1847

2. Yes, he did

3. Edison's most famous invention was the electric light bulb. 

4. He always worked very hard and often had only four hours of sleep every day. 

Giải thích:

1. Thông tin: Thomas Edison was born on February 11, 1847 in Milan, Ohio.

2. Thông tin: Because hearing problems, Edison had difficulty in following the lessons.

3. Thông tin: Edison's most famous invention was the electric light bulb.

4. Thông tin: He always worked very hard and often had only four hours of sleep every day. 

Dịch: Thomas Edison sinh ngày 11 tháng 2 năm 1847 tại Milan, Ohio. Khi còn đi học, giáo viên của anh ấy coi anh ấy là một học sinh chậm chạp. Vì thính giác có vấn đề, Edison gặp khó khăn trong việc theo dõi các bài học. Nhưng chỉ với ba tháng học chính quy, ông đã trở thành một trong những nhà phát minh và nhà lãnh đạo công nghiệp vĩ đại nhất trong lịch sử. Phát minh nổi tiếng nhất của Edison là bóng đèn điện. Ông cũng phát minh ra máy quay đĩa và cải tiến điện báo, điện thoại và công nghệ hình ảnh chuyển động.

Edison đã có một cuộc đời đặc biệt. Ông kết hôn hai lần với năm người con. Anh yêu sách, có trí nhớ tuyệt vời và luôn tỏ ra tò mò về khoa học. Mặc dù anh ấy có vấn đề về thính giác, anh ấy đã từ chối phẫu thuật vì bệnh điếc của mình. Anh ấy nói rằng sự im lặng giúp anh ấy tập trung. Anh ấy luôn làm việc rất chăm chỉ và thường chỉ ngủ bốn tiếng mỗi ngày. Anh ấy từng nói "Thiên tài là tôi một phần trăm là cảm hứng và 99 phần trăm là mồ hôi". Khi ông qua đời vào ngày 18 tháng 10 năm 1931, ông vẫn đang nghiên cứu những ý tưởng mới.

Đánh giá

0

0 đánh giá