Tailieumoi.vn xin giới thiệu đến các quý thầy cô, các em học sinh đang trong quá trình ôn tập tài liệu Đề cương ôn thi học kì 2 môn Tiếng Anh lớp 7 năm 2019-2020, tài liệu bao gồm trang, đầy, giúp các em học sinh có thêm tài liệu tham khảo trong quá trình ôn tập, củng cố kiến thức và chuẩn bị cho kỳ thi môn Tiếng Anh sắp tới. Chúc các em học sinh ôn tập thật hiệu quả và đạt được kết quả như mong đợi.
Mời các quý thầy cô và các em học sinh cùng tham khảo và tải về chi tiết tài liệu dưới đây:
ĐỀ CƯƠNG ÔN THI HỌC KỲ II – TIẾNG ANH 7
NĂM HỌC 2019-2020
A.VOCABULARY
Ôn tập từ vựng Unit 7 – Unit 12
B.GRAMMAR
UNIT 7 TRAFFIC
Sử dụng “it” làm chủ ngữ để chỉ khoảng cách
Ex: It is about 300 meters from my house to the bus stop.
Sử dụng “used to” để mô tả một hành động, một thói quen hoặc một việc xảy ra thường xuyên trong quá khứ nhưng bây giờ không còn nữa
(+)S + used to + V ( nguyên mẫu)
(-) S+ did not used to + V (nguyên mẫu)
(?) Did + S + use to + V ( nguyên mẫu)
Lưu ý Say /sei/ Says /sez/ Said /sed/
UNIT 8 FILMS
Một tính từ có thể được thành lập bằng cách thêm “ed” hoặc “ing” sau động từ
Ví dụ Interest -> interested, interesting Disappoint -> disappointed, disappointing
- Sử dụng tính từ đuôi “ed” để mô tả cảm giác, cảm xúc của một ai khi bị một sự việc, vật tác động/
Ví dụ: The film was long, and I was bored
- Sử dụng tính từ đuôi “ing” để mô tả về tính chất của vật việc
Ví dụ The film was boring.
Mặc dù
Although/ though/ even though/ much as + mệnh đề// Despite / in spite of + cụm danh từ
Tuy nhiên Mệnh đề. However/ Nevertheless,(dấu phẩy) mệnh đề
/t/ sau các âm vô thanh /ʧ/, /s/, /k/, /f/, /p/, /θ/, /∫/
/d/ sau các âm hữu thanh
/id/ sau /t/, /d/
UNIT 9 FESTIVALS AROUND THE WORLD
Các từ để hỏi Who, Why, Which, Whose, What, When, Where, How
WH+ BE +S + COMPLEMENT ?
BE TUỲ THEO THÌ, COMPLEMENT CÓ THỂ KHÔNG CÓ.
EX: What are you doing?, where is she?, when were we silent?.......
WH + DO, DOES/ DID+ S + Vo?
EX: Where do you go?, What does she study?, When did they begin?......
WH + HAS, HAVE/ HAD +S +V3/ED?
EX: Why has she gone to school?, What had you eaten?........
WH + MODAL VERBS + S + VO?
EX: Why must you go?, where may she come?, what can she do?, What will she do?.........
How much + N( không đếm được luôn ở số ít) EX: how much money have you got?
How many +N( đếm được ở số nhiều) EX: how many students are there in your class?
How far: bao xa, how long : bao lâu, how often : mấy lần, thường không, how old : bao nhiêu tuổi……
Sử dụng các cụm trạng ngữ chỉ thời gian, nơi chốn, mục đích để làm rõ nghĩa của câu.
- Cụm trạng ngữ chỉ thời gian: Last December, every year..
- Cụm trạng ngữ chỉ nơi chốn: In HCMC, at home…
- Cụm trạng ngữ chỉ much đích: to say thanks for what they have
- Cụm trạng ngữ bổ sung: with apricot blossoms.
UNIT 10: SOURCES OF ENERGY
Diễn tả một sự việc ĐANG xảy ra tại một thời điểm xác định trong TƯƠNG LAI
(+)S + will be+ V-ing (-) S+ will not be + V-ing (?) Will + S + be + V-ing?
Will not = won’t
Will = shall ( sử dụng cho chủ ngữ I, We)
(+)S + will be+ V3 (-) S+ won’t be + V3 (?) Will + S + be V3?
- Sử dụng thể bị động khi tân ngữ của câu không quan trọng hoặc không biết ai là người thực hiện hành động, nếu người thực hiện vẫn quan trong thì thêm sau “by”
- Sử dụng thể bị động khi muốn nhấn mạnh vật, việc được tác động.
Sử dụng will để đưa ra một dự đoán trong tương lai.
Subject Pronouns |
I |
YOU |
WE |
THEY |
HE |
SHE |
IT |
Possessive Adjectives |
MY |
YOUR |
OUR |
THEIR |
HIS |
HER |
ITS |
Possessive Pronouns |
MINE |
YOURS |
OURS |
THEIRS |
HIS |
HERS |
ITS |
Đại từ sở hữu dùng để thay thế cho tính từ sở hữu và danh từ khi không muốn lặp lại danh từ.
Ex: It’s my book ===> It’ s mine.(= my book)
----They' re her keys ===> They' re hers.(= her keys)
Như vậy ta phải nói danh từ đó trước rồi mới thay thế.
Lưu ý, vì đại từ sở hữu đã thay thế danh từ nên sẽ không bao giờ có danh từ sau đại từ sở hữu.
Ex: My father is tall. Theirs (= their father) is short.
Câu hỏi Yes/No: Lên giọng ở cuối câu.// Câu hỏi H/ WH: hạ giọng ở cuối câu.
Câu hỏi đuôi: hạ giọng cuối câu đề tìm kiếm sự động tình// Lên giọng ở cuối câu để hỏi.
UNIT 12 AN OVERCROWDED WORLD
Số lượng Ít hơn: S+ V+ less + N (không đếm được)/// S+ V+ fewer + N ( đếm được)
Số lượng nhiều hơn: S+ V+ more ( danh từ đếm được và không đếm được)
Lưu ý
Câu giới thiệu phủ định, phần hỏi đuôi khẳng định
Các trường hợp cụ thể
Hiện tại đơn với TO BE:
- he is handsome, is he? = Anh ấy đẹp trai, đúng không?
– You are worry, aren’t you? = Bạn đang lo lắng, phải không?
Hiện tại đơn động từ thường: mượn trợ động từ DO hoặc DOES tùy theo chủ ngữ
- They like me, don’t they?
– she loves you, doesn’t she?
Thì quá khứ đơn với động từ thường: mượn trợ động từ DID, quá khứ đơn với TO BE: WAS hoặc WERE:
- He didn’t come here, did he? – He was friendly, was he?
Thì hiện tại hoàn thành hoặc hiện tại hoàn thành tiếp diễn: mượn trợ động từ HAVE hoặc HAS
- They have left, haven’t they? – The rain has stopped, hasn’t they?
Thì tương lai đơn - It will rain, won’t it?
5 NGUYÊN TẮC – 2 LƯU Ý
Danh từ, tính từ: 1st Động từ: 2nd
Danh từ, tính từ : 1st
Động từ:
Danh từ, tính từ: 1st Động từ: 2nd
Các từ chứa các hậu tố sau đây âm nhấn rơi vào âm trước nó.
1. Ic 2. ical 3. sion 4. tion 5. aphy 6. ogy 7. ity |
® Economic ® Economical ® Succession ® Suggestion ® Photography ® Biology ® Able -> ability |
8. acy 9. ian 10. id 11. ible 12. ish 13. tial 14. ious |
® Democracy ® Musician ® Stupid ® Possible ® Foolish ® Confidential ® Hilarious |
LƯU Ý
Lưu ý 1: các hậu tố không ảnh hưởng đến âm nhấn của từ: |
Lưu ý 2: các hậu tố nhấn trọng âm |
1. Able 2. Ly 3. Less 4. Ing 5. D 6. En 7. Ment 8. Full
|
1. Ain 2. Oo 3. Ee 4. Eer 5. Ese 6. Ette 7. Esque 8. End 9. Ique 10. Mental |
1. |
A. perform |
B. end |
C. festival |
D. elephant |
2. |
A. cake |
B. celebrate |
C. racing |
D. candle |
3. |
A. desert |
B. held |
C. prefer |
D. celebrate |
4. |
A. those |
B. they |
C. than |
D. Thanksgiving |
5. |
A. cranberry |
B. lantern |
C. gather |
D. apricot
|
in the dining-room.
a very busy week, I think.
Many people still believe that natural resources will never be used up. Actually, the world’s energy resources are limited. Nobody knows exactly how much fuel is left. However, we also should use them economically and try to find out alternative sources of power. According to Professor Marvin Burnharm of the New England Institude of Technology, we have to start conserving coal, oil and gas before it is too late; and nuclear power is the only alternative.
However, many people do not approve of using nuclear power because it’s very dangerous. What would happen if there was a serious nuclear accident? Radioactivity causes cancer and may badly affect the future generations.
The most effective thing is that we should use natural resources as economical as possible.
Statements |
T/ F |
1. Natural resources will run out. 2. The world’s energy resources are unlimited. 3. We know exactly how much fuel is left. 4. We should use fuel economically. 5. According to Professor Marvin Burnham, nuclear power will be used as a substitute for natural resources. 6. Many people disagree to use nuclear power as an alternative energy. 7. Radioactivity from nuclear power causes cancer and may have bad effect on the future generations. 8. Natural resources should be used as economical as possible. |
1…… 2…… 3…… 4…… 5……
6…… 7……
8…… |
Vietnam’s New Year is celebrated according to the Lunar calendar. It is especially known as Tet Nguyen Dan, or Tet. It begins between January twenty- first and February nineteen. The exact date changes from year to year. Vietnamese people usually make preparations for the holiday several weeks beforehand. They tidy their houses, cook special food, clean and make offerings on the family altars. On the New Year’s Eve, people sit up to midnight to see New Year in, then they put on new clothes and give one another the greetings of the season. Tet lasts ten days. The first three days are the most important. Vietnamese people believe that how people act during those days will influence the whole year. As a result, they make every effort to avoid arguments and smile as much as possible.
III. Read the following passage, then choose a word from the box and write the correct word next to numbers 1-5. There is one exemple.
roofs garden non - polluting polluting the moon are renewable the sun |
Solar energy is a long lasting source (0)..of.. energy, and it can be used almost anywhere. To generate solar energy, we only need solar cells and (1).....................! Solar cells can easily be installed on house (2) ................., so we don’t need any new space. Compared to other (3)...................... sources, they also possess many advantages: wind and water power rely on turbines which (4).................noisy, expensive and which take up large space. Solar cells are totally silent and (5).......................... As they have no moving parts, they require little maintenance and have a long lifetime.