1. Creating popular topics on the Internet such as sharing postcards

820

Với giải Câu 4 SGK Tiếng anh 11 Global Success chi tiết trong Unit 6: Preserving our heritage giúp học sinh dễ dàng xem và so sánh lời giải từ đó biết cách trả lời các câu hỏi trong sgk Tiếng anh 11. Mời các bạn đón xem:

Giải Tiếng anh 11 Unit 6: Preserving our heritage

4. Read the article again and decide which paragraph includes the following information.

(Đọc bài viết một lần nữa và quyết định đoạn nào bao gồm các thông tin sau.)

 

Paragraph

1. Creating popular topics on the Internet such as sharing postcards

A

2. Raising awareness of preserving our heritage through discussions

 

3. Organising photo competitions on social media

 

4. Setting up local historical societies to organise festivals and other events

 

5. Inviting artists to perform and teach folk singing, dancing and music

 

Lời giải chi tiết:

2 - B

3 - A

4 - B

5 - C

1 - A

Creating popular topics on the Internet such as sharing postcards

(Tạo các chủ đề phổ biến trên Internet như chia sẻ bưu thiếp)

Thông tin: They also suggested creating trending topics or challenges on social media.

(Họ cũng đề xuất tạo các chủ đề hoặc thử thách theo xu hướng trên mạng xã hội.)

2 - B

Raising awareness of preserving our heritage through discussions

(Nâng cao ý thức bảo tồn di sản thông qua thảo luận)

Thông tin: These groups will provide information about local heritage sites, organise special events to celebrate local festivals, and invite young people to discuss issues related to preserving the heritage.

(Các nhóm này sẽ cung cấp thông tin về các di sản địa phương, tổ chức các sự kiện đặc biệt để chào mừng các lễ hội địa phương và mời những người trẻ tuổi thảo luận về các vấn đề liên quan đến bảo tồn di sản.)

3 - A

Organising photo competitions on social media

 (Tổ chức thi ảnh trên mạng xã hội)

Thông tin: They suggested using social media activities, such as photo competitions, to encourage young people to learn about our heritage sites and local traditions on important festivals.

(Họ đề xuất sử dụng các hoạt động truyền thông xã hội, chẳng hạn như các cuộc thi ảnh, để khuyến khích giới trẻ tìm hiểu về các di sản và truyền thống địa phương vào các lễ hội quan trọng.)

4 - B

Setting up local historical societies to organise festivals and other events

(Thành lập các hội lịch sử địa phương để tổ chức lễ hội và các sự kiện khác)

Thông tin: These groups will provide information about local heritage sites, organise special events to celebrate local festivals, and invite young people to discuss issues related to preserving the heritage.

(Các nhóm này sẽ cung cấp thông tin về các di sản địa phương, tổ chức các sự kiện đặc biệt để chào mừng các lễ hội địa phương và mời những người trẻ tuổi thảo luận về các vấn đề liên quan đến bảo tồn di sản.)

5 - C

Inviting artists to perform and teach folk singing, dancing and music

(Mời nghệ nhân biểu diễn, truyền dạy ca múa nhạc dân tộc)

Thông tin: The artists will not only perform, but also introduce their arts and talk about how students can help promote folk culture. The clubs will organise training for students who want to learn folk songs, a traditional musical instrument, or folk dancing.

(Các nghệ sĩ sẽ không chỉ biểu diễn mà còn giới thiệu nghệ thuật của họ và nói về cách học sinh có thể giúp quảng bá văn hóa dân gian. Các câu lạc bộ sẽ tổ chức đào tạo cho các học viên muốn học dân ca, 1 nhạc cụ dân tộc, dân vũ.)

Đánh giá

0

0 đánh giá