Giáo án PowerPoint Tiếng anh 8 Review 3 - Global success

Tailieumoi.vn xin giới thiệu đến các quý Thầy/Cô Bài giảng điện tử Tiếng anh 8 Review 3 sách Kết nối tri thức theo mẫu Giáo án POWERPOINT chuẩn của Bộ GD&ĐT. Hi vọng tài liệu này sẽ giúp Giáo viên dễ dàng biên soạn giáo án PPT Tiếng anh 8.

Chỉ 500k mua trọn bộ Giáo án Tiếng anh 8 Kết nối tri thức bản POWERPOINT trình bày đẹp mắt, thiết kế hiện đại (chỉ từ 30k cho 1 bài Giáo án lẻ bất kì):

B1: Gửi phí vào tài khoản0711000255837 - NGUYEN THANH TUYEN - Ngân hàng Vietcombank (QR)

B2: Nhắn tin tới zalo Vietjack Official - nhấn vào đây

Xem thử tài liệu tại đây: Link tài liệu

Bài giảng điện tử Tiếng anh 8 Review 3

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

Giáo án điện tử Tiếng Anh 8 (Global success) Review 3 | Bài giảng PPT Tiếng Anh 8 (ảnh 1)

...........................................

...........................................

...........................................

Giáo án Tiếng Anh 8 (Global Success) Review 3

Lesson 1Language

I. OBJECTIVES

By the end of this lesson, Ss will be able to:

1. Knowledge

- the language students have learnt in Unit 7-8-9

2. Competences

- Develop communication skills and creativity

- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork

- Actively join in class activities

3. Personal qualities

- Be ready and confident in the midterm test

II. MATERIALS

- Grade 8 textbook, Review 3, Language

- Computer connected to the Internet

- Projector / TV/

- Phần mềm tương tác hoclieu.vn

Assumption

Anticipated difficulties

Solutions

Ss may lack experience of group / team work.

Encourage Ss to work in groups so that they can help one another.

Give short, clear instructions, and help if necessary.

 

III. PROCEDURES

1. WARM-UP (5 mins)

a. Objectives:

- To create an active atmosphere in the class before the lesson;

- To lead into the new lesson.

b. Content:

Teacher shows 3 sets of pictures (taken from Project lessons of Unit 7-8-9) and asks students to find a keyword for each set of pictures.

- Students raise hands to answer.

- Teacher and students discuss the answers.

- Teacher checks the answers as a class.

c. Expected outcomes:

- Students’ answers.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

 

CONTENTS

Keywords game:

Teacher shows 3 sets of pictures and asks students to find a keyword for each set of pictures.

- Students raise hands to answer.

- Teacher and students discuss the answers.

- Teacher checks the answers as a class.

Suggested answers:

- Shopping

- Natural disasters

- Enviromental protection

 

e. Assessment

Teacher corrects for students (if needed)

2. ACTIVITY 1: PRONUNCIATION (5 mins)

a. Objectives:

- To help Ss review the pronunciation of the sounds /bl/, /kl/, /sp/, /st/ learnt in Units 7 – 8, and word stress with -al and -ous learnt in Unit 9

b. Content:

1a

- Play the recording. Have Ss listen and repeat the sentences aloud in chorus, paying attention to the underlined words. Call on some Ss to read the sentences. Correct their pronunciation as a class.

1b

- Ss work individually and choose the word in each line with a different stress pattern. T checks as a class.c. Expected outcomes:

- Students know how to use the structures to respond to compliments.

d. Organisation

TEACHER’S AND STUDENTS’ ACTIVITIES

 

CONTENTS

Task 1:

a Listen and repeat, paying attention to the underlined words (3 mins)

b Choose A, B, C, or D to show the word in each group with a different stress pattern.(3 mins)

1a

Play the recording. Have Ss listen and repeat the sentences aloud in chorus, paying attention to the underlined words. Call on some Ss to read the sentences. Correct their pronunciation as a class.

1b

Ss work individually and choose the word in each line with a different stress pattern. T checks as a class.

KEY:

a.

b.

1. B

2. C

3. D

e. Assessment

- Teacher checks students’ understanding by asking some checking questions.

3. ACTIVITY 2: VOCABULARY (11 mins)

a. Objectives:

- To help Ss review new vocabulary learnt in Units 7 - 9.

- To provide Ss with more practice with uses of some key words.

..............................

..............................

..............................

Xem thêm các bài giảng điện tử Tiếng anh 8 Global success hay, chi tiết khác:

Unit 9: Natural disasters

Review 3

Unit 10: Communication in the future

Unit 11: Science and technology

Unit 12: Life on other planets

Để mua Giáo án PPT Tiếng anh 8 Global success năm 2024 mới nhất, mời Thầy/Cô liên hệ Mua tài liệu hay, chọn lọc

 

Đánh giá

0

0 đánh giá