Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.
Cell phones are an integrated part of our society at this point, and their main use is communication. They keep students in touch with the rest of the world by giving them the power to interact with it. In my day, if you forgot your lunch you were at the mercy of the office calling home for you. Now, students have the ability to solve their own problems and handle certain "emergencies" on their own.
Cell phones also allow students the ability when the time is right, to keep in touch with students at other schools or friends that don't go to school. While not an educational benefit directly, better relationships can lead to higher self-esteem and reduce isolation, which is good for everybody. In the same way, camera phones allow students to capture the kinds of memories that help build a solid school culture, and, in some cases, can act as documentation of misbehavior in the same way that store cameras provide evidence and deter bad behavior.
Academically, the cell phone can act as to record video of a procedure of explanation that may need to be reviewed later. It could be used to record audio of a lecture, as well, for later review. And just imagine if class could be easily "taped" for students who are absent? What if they could even be streamed and seen from home instantly?
The iPod is a little trickier, because its function varies greatly by model. At its heart, it is a media player, and I know for a fact that many students work better while listening to music. For this reason, they can have a good effect by keeping students from getting too distracted while working (ironic, because we mostly think of them AS distractions!). If it is a WIFI compatible model, and wireless internet is available, the iPod can be a great tool for looking up information or digging into things more deeply. Depending on the model, it may be able to act as a camera and video recorder as well (with the same benefits as the cell phone).
Devices like the Kindle could, conceivably, make learning a lot easier. Imagine carrying all your textbooks in the palm of your hand, rather than strapped to your back! Though expensive, compared to buying new textbooks, the Kindle is a bargain. Many of the books used in high school English classes are actually FREE on the Kindle.
The passage mainly discusses ____.
A. how some electronic devices are used in education
B. how to use electronic devices in the classroom
C. what is the best electronic device used in education
D. which electronic device will be used as the textbooks
Đáp án đúng là: A
Đọc lướt toàn bài (thông tin nêu trong các câu đề của các đoạn văn: Cell phones also allow students the ability when the time is right; The iPod is a little trickier..., Devices like the Kindle could, conceivably, make learning a lot easier.)
Dịch bài
Điện thoại di động (Cell phone) vào thời nay đã trở thành một phần không thể thiếu của xã hội chúng ta, và công dụng chính của chúng là giao tiếp. Chúng giúp học sinh duy trì kết nối với thế giới bên ngoài bằng cách cung cấp cho các em sức mạnh để tương tác với thế giới đó. Ngày xưa, nếu bạn quên đồ ăn trưa, bạn sẽ phải nhờ văn phòng gọi điện thoại về nhà cho bạn. Bây giờ, học sinh có khả năng tự giải quyết vấn đề của mình và tự xử lý một số "tình huống khẩn cấp".
Điện thoại di động cũng cho phép học sinh, khi thích hợp, giữ liên lạc với học sinh ở các trường khác hoặc bạn bè không đi học. Mặc dù không trực tiếp mang lại lợi ích giáo dục, nhưng các mối quan hệ tốt hơn có thể dẫn đến lòng tự trọng cao hơn và giảm bớt sự cô lập, điều này có lợi cho tất cả mọi người. Tương tự như vậy, điện thoại có camera cho phép học sinh ghi lại những kiểu ký ức giúp xây dựng văn hóa học đường vững chắc và trong một số trường hợp, có thể đóng vai trò như tài liệu ghi lại những hành vi sai trái, giống như camera cửa hàng cung cấp bằng chứng và ngăn chặn hành vi xấu.
Về mặt học thuật, điện thoại di động có thể hoạt động để quay video về một quy trình giải thích có thể cần được xem lại sau này. Nó cũng có thể được sử dụng để ghi âm bài giảng để xem lại sau. Và hãy tưởng tượng nếu lớp học có thể dễ dàng được "ghi âm" cho những học sinh vắng mặt? Thậm chí nếu chúng có thể được truyền trực tuyến và xem ngay từ nhà thì sao?
Máy nghe nhạc iPod phức tạp hơn một chút, vì chức năng của nó thay đổi rất nhiều tùy theo kiểu máy. Về bản chất, nó là một máy nghe nhạc đa phương tiện, và tôi biết chắc chắn rằng nhiều học sinh học tốt hơn khi nghe nhạc. Vì lý do này, chúng có thể có tác dụng tốt bằng cách giúp học sinh không bị sao nhãng quá nhiều trong khi học (thật trớ trêu, bởi vì chúng ta chủ yếu coi chúng là LÀ thứ gây mất tập trung!). Nếu đó là model hỗ trợ WIFI và có sẵn internet không dây, iPod có thể là một công cụ tuyệt vời để tra cứu thông tin hoặc đào sâu hơn vào các vấn đề. Tùy thuộc vào model, nó cũng có thể hoạt động như một camera và máy quay video (với những lợi ích tương tự như điện thoại di động).
Những thiết bị như Kindle có thể giúp việc học dễ dàng hơn rất nhiều. Hãy tưởng tượng việc mang theo tất cả sách giáo khoa của bạn trong lòng bàn tay, thay vì đeo trên lưng! Mặc dù đắt tiền, so với việc mua sách giáo khoa mới, Kindle lại là một món hời. Thực tế, nhiều cuốn sách được sử dụng trong các lớp tiếng Anh trung học thực sự MIỄN PHÍ trên Kindle.
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.
WHAT IS YOUR LEARNING STYLE?
If you find yourself learn better by making notes during the lecture, or when the teacher uses a new word, you want to see it written immediately, then you are very likely to be a more visual learner. You prefer to see the written words. You learn by reading and writing. Visual learners often think in pictures. If you find a particular task or text difficult, look for sources that will suit your learning style, e.g. sources with illustrations, charts, tables, or videos.
If you prefer recording the lecture and listening again to taking notes, or you memorize something by repeating it aloud instead of writing it out several times, you are probably a more auditory learner. You prefer to learn by listening and speaking. Auditory learners often learn best from lectures, discussions, by reading aloud, and by listening to audio material.
However, it is probably that you, like most people, learn through a mixture of styles. Sometimes you may prefer to learn by reading, at other time by listening. Ask yourself which is the best style for the particular task you are doing.
Which of the following is probably NOT preferred by a visual learner?Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions.
Electronic devices are becoming increasingly common in educational environments. The term most commonly used for such devices is "educational technology". This is not actually a new idea, as the rewritable wax tablets, often with lined surfaces to guide novice writers used in antiquity or the blackboard itself are both instances of technological innovations to support pedagogy.
There are many different ways in which electronic devices are used in education. For example, students in STEM (science, technology, engineering medicine) fields have been making extensive use of sophisticated calculators for many years (the abacus and slide rule were non-electronic predecessors to calculators).
In humanities as well as sciences, students use computers or equivalent devices to do research and write papers.
In all fields, courses are now likely to have websites, and many instructors use course management software such as Blackboard, to post information for students, record grades, set up online discussions, and check for plagiarism.
In lecture classes, many instructors project slides or notes on a screen and may even upload lecture notes so that students can review them. Some courses are hybrid, meaning that they have a strong online component, or offered entirely online. Many courses taught in conventional lecture halls are streamed online, and may use devices such as clickers to become more interactive.
Any device (including tablets or cell phones) that instructors incorporate into a learning environment functions as educational technology.
According to the passage, the term "educational technology" refers to ____.
Which of the following is true about the kindle according to the passage?
Which of the following is NOT true about the iPod according to the passage?
Which of the following is closest in meaning to the word "taped"?
The word "extensive" in the passage is closest in meaning to ____.