Trắc nghiệm Tiếng Anh 11 mới Unit 4 có đáp án 2023: Kiểm tra

Tải xuống 7 1.4 K 10

Tailieumoi.vn xin giới thiệu đến các quý thầy cô, các em học sinh bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh lớp 11 Unit 4: Kiểm tra chọn lọc, có đáp án. Tài liệu có 7 trang gồm 7 câu hỏi trắc nghiệm cực hay bám sát chương trình sgk Tiếng Anh 11. Hi vọng với bộ câu hỏi trắc nghiệm Tiếng Anh 11 Unit 4 có đáp án này sẽ giúp bạn ôn luyện trắc nghiệm để đạt kết quả cao trong bài thi trắc nghiệm môn Tiếng Anh 11.

Giới thiệu về tài liệu:

- Số trang: 7 trang

- Số câu hỏi trắc nghiệm: 7 câu

- Lời giải & đáp án: có

Mời quí bạn đọc tải xuống để xem đầy đủ tài liệu Trắc nghiệm Tiếng Anh 11 Unit 4 có đáp án: Kiểm tra:

CÂU HỎI TRẮC NGHIỆM TIẾNG ANH LỚP 11

UNIT 4: KIỂM TRA

Câu 1: Choose the best sentence made from the given cues.

I/ strong/advise/you/take/part/volunteer works

A. I am strong advise that you should take part in volunteer works.

B. I strongly advise that you might take part for volunteer works.

C. I strongly advise that you should take part in volunteer works.

D. I am strong in advising you to take part in volunteer works.

Đáp án:

Cấu trúc: S + advise + O + to V

S + advise + (that) + S + (should) + V

take part in: tham gia vào

A .Tôi là lời khuyên mạnh mẽ bạn nên tham gia vào các công việc tình nguyện. => sai nghĩa

B. take part for => kết hợp sai động từ với giới từ

C. adv + V that ; take part in (tham gia) => đúng

D . tobe strong in + V –ing => sai cấu trúc

=> I strongly advise that you should take part in volunteer works.

Tạm dịch: Tôi khuyên bạn nên tham gia vào các công việc tình nguyện.

Đáp án cần chọn là: C

Câu 2: Error Identification.

When I was sick with(A)the flu(B), my mother made me to eat(C)soup and rest in(D)bed

A. With

B. the flu

C. to eat

D. In

Đáp án:

When I was sick with (A) the flu (B),  my mother made me to eat  (C) soup and rest in (D) bed.

make sb V: bắt ai làm gì

to eat => eat

=> When I was sick with the flu, my mother made me eat soup and rest in bed.

Tạm dịch: Khi tôi bị bệnh cúm, mẹ tôi đã bắt tôi ăn súp và nghỉ ngơi trong giường.

Đáp án cần chọn là: C

Câu 3: Choose one word in each group that has the underlined part pronounced differently from the rest.

A. Campaign

B. Impairment

C. Repair

D. Aware

Đáp án:

campaign /kæmˈpeɪn/            

impairment /ɪmˈpeəmənt/                  

repair   /rɪˈpeə(r)/       

aware /əˈweə(r)/

Phần được gạch chân ở câu A được phát âm thành /æ/, còn lại là /eə/

Đáp án cần chọn là: A

Câu 4: Choose the word that has main stress placed differently from the others.

A. Disabled

B. Poverty

C. Barrier

D. Celebrate

Đáp án:

disabled /dɪsˈeɪbld/                

poverty /ˈpɒvəti/                                

barrier  /ˈbæriə(r)/                   

celebrate /ˈselɪbreɪt/

Câu A trọng âm rơi vào âm tiết 2, còn lại là 1

Đáp án cần chọn là: A

Câu 5: Choose A, B, C, or D that best completes each sentence.

A. Help

B. Charity

C. Need

D. Kindness

Đáp án:

help (v): giúp đỡ                               

charity (n): từ thiện   

need (v): cần                                     

kindness (n): tử tế

=> Students decided to get involved in a charity event to provide practical help for those in need.

Tạm dịch: Học sinh quyết định tham gia vào một sự kiện từ thiện để cung cấp sự giúp đỡ thiết thực cho những người có nhu cầu.

Đáp án cần chọn là: B

Câu 6: Read the following passage and choose the best answer for each blank. When Tho was born 10 years ago in Da Nang, Viet Nam, he was diagnosed with cerebral palsy - a medical condition (26) ______ from abnormal brain development that affects muscle coordination and movement. Since Tho was born, his father has worked as a bricklayer and his mother stays at home to care for Tho and his three (27) ______. Although Tho’s physical development had progressed through physical therapy, his parents did not think he could (28) ______ from schooling.        In June 2014, the “Persons with Disabilities Support Programme” worked with commune leadership to persuade Tho’s parents to try (29)______ him in nearby Pham Hong Thai Primary School. As part of its broader effort to expand (30) ______  to education for school – age  children with disabilities not enrolled in schools, the project covered Tho’s school fees, meal allowance, uniforms, school bag and other school supplies. After a semester at Pham Hong Thai Primary School, Tho has (31) ______   significant progress, (32) ______  his first semester tests as well as his classmates. The project has worked with the school to create an individual education plan for Tho and train teachers so they can support his special needs while helping foster an encouraging learning (33)  ______ for him at the school.             For more than two years, the project (34) ______  with local government social welfare agencies and NGOs to offer education opportunities to children with disabilities, (35)     ______ by helping enroll children in special schools or providing alternative education for students unable to attend school.

When Tho was born 10 years ago in Da Nang, Viet Nam, he was diagnosed with cerebral palsy - a medical condition (26) ______ from abnormal brain development that affects muscle coordination and movement

A .Happening

B. Achieving

C. Resulting

D .Causing

Đáp án:

happening (v): xảy ra                        

achieving (v): đạt được                   

resulting (v): kết quả                          

causing (v): gây ra

=> When Tho was born 10 years ago in Da Nang, Viet Nam, he was diagnosed with cerebral palsy - a medical condition resulting from abnormal brain development that affects muscle coordination and movement.

Tạm dịch: Khi Thọ sinh ra cách đây 10 năm trước ở Đà Nẵng, Việt Nam, anh được chẩn đoán bị bại não - một tình trạng y tế là kết quả từ sự phát triển não bất thường ảnh hưởng đến sự phối hợp và vận động cơ bắp

Đáp án cần chọn là: C

Câu 7: Read the passage below and choose one correct answer for each question.

Approximately one in two thousand people in Viet Nam has a significant hearing loss. Students who have been deafened in early childhood can be very different to students who have lost hearing later in life in terms of educational disadvantage. For example, their range of vocabulary may be limited, which in turn may affect their level of English literacy. Deaf and hard of hearing students can sometimes prefer visual learning strategies. This can be a challenge in an environment where much essential information is delivered exclusively by word of mouth. Students with a hearing loss may need to use assistive technology to participate in class. This assistive technology can be the laptop where software such as Skype can be used to deliver interpreters or captioning. For some, it will be in the form of listening devices. For others, it will be a combination of technology that includes both listening devices and computer based software. The impact of hearing loss can cause delays in receiving learning material. Students who need information transcribed from tape must sometimes wait for a significant period of time for this to happen. This needs to be considered in terms of developing suitable timelines for the completion of work for each student. Students with hearing loss may appear isolated in the learning environment. The possibility for social contact and interaction with other students is often limited, and this isolation or separateness may have an impact on learning. Participation and interaction in tutorials may be limited.  Students who cannot hear the flow and nuances of rapid verbal exchange will be at a disadvantage.

Student who have been deafened in early childhood can be very diffirent to students who have lost hearing later in life because_____

  1. they have less disadvantage in English literacy
  2. they have a more significant hearing loss
  3. their vocabulary is good enough to affect their level of English literacy
  4. they suffer from more difficulty in expressing their ideas

Đáp án:

Học sinh đã bị điếc ở tuổi ấu thơ có thể rất khác với những học sinh bị mất thính giác muộn trong cuộc đời vì ______.

A .họ có ít bất lợi hơn trong việc học tiếng Anh

B. họ bị mất thính giác quan trọng hơn

C. vốn từ vựng của họ đủ tốt để ảnh hưởng đến trình độ tiếng Anh của họ

D .họ gặp khó khăn hơn trong việc thể hiện ý tưởng của họ

Thông tin: Deaf and hard of hearing students can sometimes prefer visual learning strategies. This can be a challenge in an environment where much essential information is delivered exclusively by word of mouth.

=> Students who have been deafened in early childhood can be very different to students who have lost hearing later in life because they suffer from more difficulty in expressing their ideas

Tạm dịch: Các học sinh khiếm thính và khó nghe có thể đôi khi thích các chiến lược học tập trực quan hơn. Đây có thể là một thách thức trong môi trường nơi mà nhiều thông tin cần thiết được truyền tải độc quyền bằng lời nói.

Đáp án cần chọn là: D

 

Tài liệu có 7 trang. Để xem toàn bộ tài liệu, vui lòng tải xuống
Đánh giá

0

0 đánh giá

Tải xuống